Nisza w Internecie to nic innego jak część wydzielonego rynku, z którego możemy czerpać korzyści finansowe. Każdy biznes, ale to każdy opiera się na jakieś niszy. Jedne nisze są bardzie dochodowe inne mniej. Wszystko zależy od tego czy w danej niszy są klienci, którzy zapłacą Ci za Twoje usługi.

Wiem, że często osoby, które zaczynają lub chcą się przebranżowić słyszą, że trzeba znaleźć konkurencyjną niszę lub tzw. błękitny ocean. Czy jest to łatwe do zrealizowania?

Mogłoby się wydawać, że znalezienie odpowiedniej niszy to nic trudnego. W takim razie zastanów się, że jeżeli to było aż takie proste to po ulicach chodzili by dziś sami bogacze 🙂

Nic się nie martw. Mam nadzieję, że w tym artykule znajdziesz odpowiedzi jak podejść do wyboru odpowiedniej niszy.

Dlaczego odpowiedni wybór niszy jak tak ważny?

Nisza to Twoje pieniądze. Nisza to Twój biznes. Od wyboru odpowiedniej niszy zależy tak naprawdę czy Twój biznes zacznie działać i przynosić dochody, czy też zwinie się i nie będzie po nim śladu.

Jak pokazuje historia biznesów dobrze zagospodarowana nisza kreuje milionerów. Weźmy np. firmę Apple, która trafiła w potrzeby klientów. Dzięki innowacyjnemu podejściu stworzyli istniejące rzeczy od nowa. Dzięki jakości i estetyce wykonania oraz wzbogaceniu ich o walory użytkowe stworzyli produkty, których zapragnęli miliony fanów na świecie.

To tylko jeden z wielu przykładów, który pokazuje jak wykorzystano odpowiedni moment, na zagospodarowanie luki w rynku. Ważne jest aby wykorzystując istniejące zmiany na rynku lub pojawiąjące się trendy wstrzelić się w potrzeby klientów i zagospodarować odpowiedni segment rynku zanim zrobi to przed nami konkurencja.

Ostatnio opublikowałem wpis Prywatne ubezpieczenie medyczne – nie tylko dla bogatych?, w którym chciałem pokazać jak polski multimilioner Daniel Kubach wyczekał na odpowiedni moment i zagospodarował segment rynku dotyczący abonamentowych pakietów medycznych.

Czy trafił w potrzebę Polaków? Można powiedzieć, że średnio ponad 30 milionów Polaków jest niezadowolona z powszechnej służby zdrowia czyli naszego NFZtu.

Jak znaleźć konkurencyjną niszę w Internecie?

Jeżeli chcemy znaleźć konkurencyjną niszę w Internecie to musimy podejść do tematu trochę od końca i nie skupiać się na niszy samej w sobie tylko na rynku oraz jego potrzebach.

  1. Po pierwsze trzeba poznać rynek, sprawdzić jakie trapią go problemy, a następnie zaproponować rozwiązania.

  2. Po drugie zamiast skupiać się na niszy skup się na poszukiwaniu grupy ludzi z problemami

  3. Po trzecie zamiast skupiać się na produkcie i klientach danej niszy warto skupić się na potrzebach klientów. Patrz wcześniejszy przykład firmy Apple.

  4. Po czwarte znajdź informacje co motywuje Twojego klienta, jakie ma obawy, frustracje, pragnienia i aspiracje.

  5. Po piąte masz stworzyć produkt, który będzie rozwiązywał powyższe potrzeby.

  6. Po szóste klienci pragną rozwiązać swój palący problem, dlatego kupują Twoje produkty.

  7. Po siódme nie zakładaj z góry, że znasz potrzeby klienta, ponieważ zazwyczaj one są inne niż Ci się wydaje.

  8. Po ósme kiedy klient kupuję Twoje rozwiązanie zapytaj go jaki problem chciał rozwiązać. To pozwoli Ci udoskonalić Twój produkt lub stworzyć nowy.

Podsumowanie

Jeżeli chcemy trafić w odpowiednią niszę to musimy dokładnie poznać rynek i jego problemy. Musisz się skupić na 8 powyższych punktach, które przybliżą Ci drogę, którą należy podążać, aby osiągnąć swój sukces. Do swoich działań możesz wykorzystać przeglądarkę Google, fora internetowe, portale społecznościowe takie jak goldenline, linkedin. Pomocny może okazać się również serwis youtube lub vimeo, sporo informacji znajdziesz również na Facebooku. Jak widzisz możliwości jest sporo. Musisz się tylko zastanowić i wybrać właściwy kierunek i pomimo przeszkód i własnych ograniczeń zacząć działać i być zdeterminowanym 🙂

 

Przeczytaj poprzedni wpis:
jak skutecznie wyznaczać cele
Jak Skutecznie Wyznaczać Cele

Za chwilę pokaże Ci jak skutecznie wyznaczać cele aby osiągnąć...

Zamknij