Dzisiaj chciałbym przybliżyć temat maskowania oraz skracania linków partnerskich, których używamy do email marketingu, do promowania programów partnerskich itp.  W ostatnim moim wpisie wspomniałem co to są linki nofollow i dlaczego warto stosować je do promowania linków.  Dzisiaj skupimy się jak zaradzić, aby nasze linki partnerskie miały wyższą konwersję otwieralności.

Dlaczego skracanie linków oraz ich maskowanie jest takie ważne?

W ostatnim czasie coraz więcej firm promuje swoje biznesy czy produkty przy pomocy tzw. programów partnerskich, w których używa się linków partnerskich jako identyfikatora klienta. Struktura takiego linku składa się z dwóch elementów:

  1. Linku głównego prowadzącego do promowanego serwisu.
  2. Identyfikatora po którym system przypisuje do nas osoby, które skorzystały z naszego linka.

Budowa linku partnerskiego

 

Jak widać na rysunku taka budowa linku jest bardzo przejrzysta i wskazuje od razu, że chcemy osiągnąć jakąś korzyść poprzez promowanie takiego linku. A co zrobi większość osób aby nie dać nam tej korzyści. Wytnie nasz identyfikator i wpisze do przeglądarki tylko domenę główną. W taki sposób cała nasza praca związana z promocją tego linku idzie na marne. Jest to tzw. syndrom psa ogrodnika, dlatego tak ważne jest skracanie linków lub ich maskowanie aby nie był widoczny w linku nasz identyfikator partnerski. W ten sposób ograniczymy w znacznym stopniu nie etyczne praktyki, a przez to podwyższymy konwersję klikalnosci w nasze linki co spowoduje, że biznes przez nas promowany ruszy z miejsca.

Serwisy zewnętrzne do skracania linków partnerskich

W związku z wycinaniem identyfikatorów partnerskich z linków powstało sporo serwisów do maskowania i skracania linków. Poniżej przedstawię najbardziej popularne serwisy do skracania i maskowania linków partnerskich:

  1. http://goo.gl/ – narzędzie od Google służące do skracania linków. Jak widać powstało z myślą o użytkownikach promujących linki 😉 Jeżeli będziemy korzystali z narzędzia jako zalogowani użytkownicy konta Google to będziemy mieli dostęp do statystyk linka.
  2. http://tiny.pl/ – kolejne narzędzie do skracania linków, nieźle sobie radzi z bardzo długimi odnośnikami. Narzędzie ma możliwość rozszyfrowywania skróconych linków w tiny.pl
  3. http://tnij.org/ – narzędzie do maskowanie i skracania linków. Narzędzie tnij.org pozwala nam na nadanie własnej nazwy podczas tworzenia linka np. http://tnij.org/nazwalinka Wszyscy zarejestrowani użytkownicy serwisu mają możliwość śledzenia statystyk.
  4. http://home.skroc.pl/ – narzędzie również służy do maskowania i skracania linków na podobnej zasadzie jak tnij.org. Również możemy wstawić do linka swoją nazwę, a także określić ważność linku i zabezpieczyć go dodatkowo hasłem.

Maskowanie linków za pomocą wtyczki WordPress

Korzystanie z serwisów zewnętrznych jest bardzo wygodne ale warto zapoznać się bliżej z wtyczką do maskowania linków w WordPressie. Przykład zastosowania wtyczki Affiliate Link Cloaking prezentuje na poniższym obrazku:

Maskowanie linków za pomocą Affiliate Link Cloaking

 

  1. Dodawanie nowego linku partnerskiego do zamaskowania
  2. Ogólne statystyki klikalności w link partnerski
  3. Tytuł linka do wyświetlania potencjalnemu zainteresowanemu
  4. Skrócony link z zamaskowaną nazwą, który wyświetla się po kliknięciu tytułu linku
  5. Oryginalny link partnerski przed skróceniem
  6. Statystyki kliknięcia w link
  7. Statystyki unikalnych odwiedzin
  8. Data utworzenia linków

Mam nadzieję, że w prosty sposób przybliżyłem Ci temat skracania i maskowania linków. Takie postępowanie jest bardzo ważne jeżeli chcesz zwiększyć otwieralność linków oraz zobaczyć, że efekty Twojej pracy nie idą na marne. A więc do dzieła 😉

 

Przeczytaj poprzedni wpis:
linki nofollow z wtyczką ultimate nofollow
Linki nofollow z wtyczką Ultimate Nofollow

Jak wiadomo linkowanie serwisu oraz zdobywanie linków do niego jest...

Zamknij